Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Wednesday, October 08, 2008

Warisan.Budaya.Adat

Ini cerita hari raya.
Beraya di kampung sendiri (Kuala Terengganu), kemeriahan dirasa di pagi raya.Menu macam-macam jugak. Tapi yang masak, si ibu seorang - seawal 4,5 pagi. Beraya di rumah mertua (Johor) suasana hari raya bermula sehari sebelum raya.Pagi-pagi sebelum hari raya dah mula sibuk nak masak ketupat, rendang dan lain-lain, sampai ke petang. Rasa betul raya macam kat tv, dalam buku. Risau pulak seorang adik ipar (orang Johor) yang pertama kali beraya di Kuala Terengganu. Ye la, dia jenis yang buat kerja, kacau dodol dan lain-lain. Mesti dia rasa bosan, macam tak raya. Takut pulak lepas ni dah tak nak raya di KT lagi.

2 comments:

Disaffection Nan said...

adik ipar lu memang best la...meh datang k.l.
aku habuk pun tak buat nak raya camna?..
buat2 mcm biasa la

syik s. said...

meh suruh adik ipar kau tolong bakar lemang next raya!