Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Monday, January 19, 2009

Conflict of Interest

Rumah aku sekarang dekat dengan tempat kerja, dekat dengan bandar, nak cari apa-apa barang pun dekat, 5 - 10 minit je. Ala.. pekan kecil, tak sibuk sangat. Itu memang sangat bagus. Isi minyak RM50 tahan 2 mingu lebih. Ini memang satu kejutan budaya bagi aku.
Aku penggemar muzik agak bising. Untuk menghormati anak dan isteri aku tak pasang lagu2 macam ni kat rumah. Tapi kalau dah tahan sangat aku dengar jugak pakai headphone, tapi amatlah jarang. Satu cara, aku dengar alam kereta. Kalau dulu perjalanan aku sejam lebih, memang puas dengar lagu, tapi sekarang 1, 2 lagu pun tak sempat habis, dah sampai. Memang tak puas. Kalau lagu DDT tu bolehla 3-4 lagu sebab pendek-pendek.
Hidup ni macam ekonomi pulak. Atau dah memang ekonomi ke? Terlalu banyak kos melepas. Mesti ada benda yg kena lepaskan untuk dapatkan yang lain.

10 comments:

iyan said...

kalau nk dengar lama2....
ko ikut jalan jauh...
pusing jauh sikit...
ehe...

hye fazri...
ni aku yan oyster...

rOhock said...

lu boleh la sahut cabaran itu perdana menteri suruh berjimak cermat...hahaha

FastRi said...

iyan: hey yan, lama tak dgr cite. ada mana, buat apa skang?

rohock: bahaya mu geng main jimak jimak. nasib abik aku nikoh doh

setjiweluke said...

huhu.. guaners cikgu banyok saloh eja ning..

THECORESYSTEM said...

bukak le radio era..heheh

Kronik Kronisme said...

thanks bos!
(aku bukan bos hahha)

FastRi said...

setjiweluka: nok wak guane, aku bukan cikgu bahasa.setakat mana yang boleh betul tu,pakat betul la.

coresystem: aku tunggu budk2 punk ni ada stesen radio sendiri baru aku bukak radio huhuhu

nizang: dalam dunia ini tidak timbul sistem hirarki hahahah

cursive said...

biar betik fastri.. RM50 bleh tahan 2 minggu??? gile ahh.. sbb kete mun fast and furious ork.. hehe

Arejicks said...

akum cikgu...selamat pagi...najid nie...mung kenal ork....kitakan kawan...salam

Arejicks said...

mung pakai enjin mesin rumput ke kat kete mung...jimat do'oh