Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Friday, January 01, 2010

Hidup Adalah Satu Gas (Life's a gas)

AM: Cg ada kump band ke?
FM: Buat-buat tak nampak dah la.
AM: Sebelum kawin ke?
FM: Sebelum dan selepas.
AM: Patutla muka cg macam 'ganah' je dulu.
FM: Sekarang ni pun 'ganah' lagi.

*Aku tak suka bercerita bab ni. Tapi aku tak suka berbohong atau berselindung.

Aku baca blog Rahimin Idris. Dia kata ustazah dia kata kalau lubang hidung kiri tersumbat, ia berkaitan dengan jantung. Lubang hidung aku selalu tersumbat. Tak kira kanan atau kiri. Terutamanya pada awal pagi. Hmm... perlu ke aku rasa risau? Ada orang takut nak buat pemeriksaan kesihatan. Takut dapat tahu diri ada penyakit. Aku pulak bukan takut nak buat. Cuma tak berkesempatan. 'Sayang duit'. Tapi bila duk pikir-pikir, nak sayang duit ke nak sayang diri? Tengoklah... harap-harap tahun ni berkesempatan buat pemeriksaan kesihatan sekali. Tak komprehensif pun tak apalah. Aku rasa ada keperluannya untuk kita berbuat demikian. Tapi entah kenapa, susah sangat nak terlaksana.

Selamat tahun baru Hijrah dan Masehi. Selamat menghadapi segala dugaan, rintangan, suka dan duka. Semoga kita kuat.

5 comments:

Mince4AM said...

"Dia kata ustazah dia kata kalau lubang hidung kiri tersumbat, ia berkaitan dengan jantung."

Kalu gitu baro maseti dlm keadaan bahaya juga...tapi basri jaya dalam keadaan parah dan kritikal

AM: cikgu bakpe cikgu ada janggut?
SM: sbb cikgu malas bercukur

rahimin idris said...

Hahaha. Mung ni ambik kisah sangat pulak entri toh mende2 tu.

Aku rasa mung tu resdung dok? Tak payoh risau la. Maksud ustazah aku dulu tu, ketidaklancaran pernafasan tu akan mengganggu jantung. jantung akan lemah mengepam darah. oksigen tak lepas cukup ke otak. pendek kata tak sesuai la untuk travel. Tapi kalau mu selalu rasa kebas2/semut2 kaki/tanga/anggota badan sebelah kiri, elok la mung buat pemeriksaan doktor. Mung orang gov, free jeee...

FastRi said...

hambik toh. terus dpt penjelasan. kena gi kat prebet jugak baru puas hati boh.

Nervhous Records said...

masa gig kat paka tu pun, ade anok murid mu tegur kang? hehe

FastRi said...

hahaha.. sapa2 kena tegur doh. aku dok wape cam sbb dressing ganah2 ngak.