Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Monday, January 12, 2009

Human Fisrt Collective di Kijal

Human First Collective akan meneruskan aktiviti pembahagian barang percuma di Kijal. Barang tersebut kebiasaannya adalah pakaian di pelbagai peringkat umur. Menurut salah seorang komrad, ilmu percuma juga turut akan diadakan seperti mana di Ayer Putih dulu. Bahasa Inggeris akan dikendalikan oleh Mrs Azizah dan Prinsip Perakaunan (kalau ada pelajar) akan dikendalikan oleh Fazri. Itupun bergantung kepada perbincangan dengan wakil/pihak berkuasa setempat.
Tempat : Kg. Che Wan, Kijal.
Tarikh : 23 Januari 2009
Hari : Jumaat
Masa : 4 petang hingga 6 petang (bergantung kepada keadaan)Datang dan sertai kami.

5 comments:

Unknown said...

bagi barang ape tu? ni aktiviti ape ek? sendiri ke atau agensi ape2?

FastRi said...

ops.. ni bukan ngo yg dikawal oleh kerajaan. this is what we call collective.huhu. wujud atas dasar semangat solidariti sekelompok manusia-atas nama kemanusiaan. brg yg diberi tu kebanyakannya pakaian yg diderma.buku sikit2.kalo ada lebih tu bagi le ke kami.ni bkn persatuan yg perlu mendaftar untuk menjadi ahli.kalo anda ada niat untuk membantu macam kami bermakna dgn sendirinya anda sudah sbhgn dr kami.kalo ko ada kt sini boleh buat tusyem math free, kalo sudi sumbang tenaga la.

Nan @ Nan Tsab said...

korang memang best
bapak aku pun ada bukak kelas English free hujung minggu dan cuti sekolah kepada anak2 komuniti sekitar taman.

FastRi said...

bapak lu memang punk hehehe.. aku pun ada buat kat rumah sejak 2 tahun lepas.aku tak sampai hati dan tak sanggup nak kutip yuran. sebab aku ajak budak yg tak pandai dan tak pernah lulus. takut nak kutip takut dorg tak lulus nanti. tapi setakat ni alhamdulillah. lagipun aku rasa ni la sumbangan aku pada masyarakat.aku rasa dan harap ramai lagi yg buat camni.

syik s. said...

keep it up fazri!