Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Monday, April 06, 2009

Yang pintar membodohi, yang bodoh dibudayakan

PPSMI
Yang pintar membodohi, yang bodoh dibudayakan

Pembebasan 13 Tahanan ISA
Yang pintar membodohi, yang bodoh dibudayakan

Kaji semula ISA
Yang pintar membodohi, yang bodoh dibudayakan

8 comments:

Cursive said...

aku x paham laa fastri.. buleh elaboratekan tak? hehe..

"aku yang bodoh lagi hina"

Mince4AM said...

aku bukan mjwab soalan cursive..

PPSMI
lebih daripada 10 orang mendapat projek berbillion ringgit drp program ini.. kalau begitu lebih dari 100 org mungkin mendapat manfaat juta-juta ringgit dan mungkin 1000++ org mendapat manfaat ratus ribu wang drp prog ini...mereka semua pintar...menipu....yang melaksanakan dan menjadi rutin/dasar/adat/eksperimen kite...

Pembebasan tahanan
Dr Mahthir telah membebaskan seramai 21 org tahanan ISA sewaktu mula menjadi PM...adakah mahathir tidak menangkap lebih ramai orang utk dijadikan tahanan ISA? Siapa berani kata mahathir bukan diktator?

Kaji ISA..
ISA tidak perlu dikaji...ISA perlu dihapuskan

FastRi said...

secara tak langsung mince telah menghuraikan serba sedikit ttg ppsmi, pembebasan tahanan ISA dan kaji ISA.
Yang pintar membodohi = org cerdik atau dia rasa dia cerdik tetapi suka menyeleweng, mereka nilah yang suka membodohi org, rakyat, massa.mereka rasa mereka cerdik, tapi mereka ingat org lain semua bodoh ke?sebab tu kita kena cuba celikkan massa atau sekurang-kurangnya org di sekeliling kita.

yang bodoh dibudayakan = ini pun kerja org yg kononnya cerdik itu. mereka lebih suka org lain berada dalam keadaan bodoh, membudayakan bodoh dengan segala macam hal, aktiviti, program supaya senang mereka memperkudakan rakyat. Dan yang malangnya rakyat atau masyarakat massa itu sendiri memang suka berada dalam keadaan 'bodoh', sudah terbiasa dengan sikap tidak mahu ambil tahu, malas, tidak mahu mengusahkan diri. dan mereka tidak sedar akhirnya mereka dipergunakan, diperbodohkan. ini pun kita kena cuba timbulkan kesedaran supaya perkara begini tidak berlaku.

wallahua'lam

Cursive said...

Sila tengok dan bace entry aku tajuk "Membebel-bebel lagi", sebenornye aku nok komen sini, tapi jadi terlalu panjang pulok, so aku jadikan sebagai entry kat blog aku. Silalah komen eh kalu ade silap dan saloh ke..

Cursive said...

Saya ingin meminta pendapat cekgu-cekgi sekalian, sila ke url ini http://cuteshinkara.blogspot.com/2009/03/camne-nihcamni-lahbaca-dengan-nada.html (copy dan paste) pastu sile komentar skit kat adik ipor aku punye blog nih. Sekian, terima kaseh.

Disaffection Nan Tsab said...

1-'Motherfuckers' yang mengambil kesempatan terhadap orang ramai layak dibuang negara
2-'Senile Dictator'menjilat ludah sendiri.
3-ISA mansuhkan terus nak kaji apa lagi.

P/s: Penipu hidup tak selamat dunia & akhirat.

malammalam said...

"lain kali cakap biar terrrang"

"takut nanti ada yang ter-telanjang"

kinto said...

"diam.tunduk.ikut"

itu yang dimahukan..