Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Saturday, July 18, 2009

Potty Training

Tiba-tiba Faiq datang pada aku dan memberitahu dalam bahasa dia, "nak berak". Dan tiba-tiba aku teringat apa yang ditulis oleh seorang sahabat. Segera aku bawa faiq ke tandas dan suruh dia berak dalam mangkuk tandas. Bagus Faiq. Macam nilah anak ayah.

Sebelum ni ada sahabat yang tulis bagaimana dia mengajar anak dia buang air di tandas. Dan aku rasa sudah sampai waktunya Faiq mengikuti jejak langkah kawannya itu.

Harap-harap begitulah. Anak ayah dah besar.

6 comments:

Mince4AM said...

kirim salam kat faiq..
bakpe x balik main nge ayoh de ning...

shitakeisgood said...

doh ayoh de duk sibok jual jagong dekpon..

FastRi said...

yang sebenornya sbb ibu kena gi kemoh. jd dok dang nok balik. huhu..

sUYA said...

like father like son. insyaAllah bijak!!!

Cursive said...

bijok ah faiq.. huhu.. aku pon try gok potty training si adam tu, siap beli jamban plastik hok kecik tu lagi, tapi ye wat main naik kuda pulok.. adus laa..

Mat Dauh said...

Ape2 pun, kite hanye merancang, Tuhan yg menentukan.