Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Friday, October 23, 2009

Gali Lubang

Gali lubang, tutup lubang, gali lagi, gali... puyeng..!

1. Jalan - tak kiralah jalan raya ke jalan tak raya ke, elok-elok jalan tu, di gali. lepas tu tutup. kalau tutup tu elok-elok tak apalah. Ini... naik sana, turun sini. Kedai tayar jugak dapat untung. Kereta banyak buat alignment.

2. Hutang wang ringgit. Dah habis bayar hutang ni, buat hutang lain pulak. Tak pernah lenyap hutang ni. Hai... manusia... manusia... (aku la tu).

Gali gali gali gali gali lubang
Lubang di gali, mengali luban untuk menutup lubang.
Tertutup sudah lubang yang lama
Lubang baru terbuka
-- Salleh Yaacob--

2 comments:

rahimin idris said...

kalai tak nak gali lubang tutup lubang, semua kabel dan paip buat overhead, jangan buat underground. tapi yang rugi kita juga. sebab besi dan wayar, senang sangat kutu nak rembat. hehe

truvox said...

luban??
pure tganu..