Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Wednesday, July 01, 2009

Gaban Z Potong 2

Aku baru tahu tadi bahawa kerani yang menegur aku, yang mengatakan tak berani nak tegur aku tu, sememangnya seorang yang berani. Beliau sememangnya digeruni oleh orang-orang di Pejabat dek kerana mulutnya yang sangat lazer. Nasib baik mukanya manis. Tapi kalau bercakap tum tam tum tam macam bertih goreng. Mantan pengetua pun surrender dengan dia. Sekolah aku sekarang berada dalam keadaan anarki. Pengetua tiada (bersara). PK 1 pun tiada (tukar sekolah sebab naik pangkat).

Berbalik kepada kerani tadi, aku baru ingat nak buat-buat ramah dengan dia. Tapi bila dah tahu kedudukan sebenar ni, aku pula yang tak berani. Bukan apa, nanti tak pasal-pasal aku kena potong dua. Baik aku elakkan diri.

10 comments:

AzUraAa said...

hahaha.. kire ko lagi hebat la dr die sbb die tak berani tegur ko.. pengetua takde? GPK 1 tade? abis, sape jadi pemangku?? heaven la life korang sekarang ekk...

Eezmo said...

pengetua tadok.. gpk1 tadok.. sape sign cek?

huhu..

dok berbelanje aner ah skoloh..

ke belanje gok?

huhu..

gaban z potong 2..

p/s: unit naziran duk meronda alek dungun / kemaman lening.. eheh..

the farouk said...

baguslah kl ada niat nk beramah mesra..apa salahnya..
kl kita berbuat baik dan merendah diri (bukan ibrahim pendek) insya..org lain malu muka..

mu igt lagi x masa kita g Johor..aku mana kenal matyie lipas tu...tp sebab aku selamba sokmo...dia pun jd kamceng masa tu...

kerani pun penting fastri...segala bentuk gaji,ptong gaji,naik pangkat, turun pangkat...dia uruskan...xsalah beli sebukuh tea peng utk diri beliau...sebagai tanda persahabatan...

mulut dia pot pet pet dakpe...asalkan tangan dia dum dum tak

FastRi said...

Azura,
Baru tadi ada pengumuman PPD nak jumpa. nak introduce pengetua baru kot. huhuhu

Eezmo,
claim bln 4 x masuk lagi. sekoloh bankrap doh untuk tahun ni. abih ke jubli emas. Nazir? sape nazir? Nazir Chan? Aku nak suruh ye wak P&P contoh skali kalu ye mari.

Farok,
penting memang penting. tapi aku pegang pada buat baik berpada2.

Eezmo said...

huhu.. nok wat ganer fastri.. bajet tahun ning perancangannye 2 tahun lepas..

dengan inflasinye..dengan kekurangan peruntukannya.. dengan ketirisannye..

nok cukup guaner..

claim bulan 4 dok masuk agi?

"peruntukan dah abih.. peruntukan baru dah mohon 4 bulan dulu tp dok sapa-sap lagi.." tu je jawapan aku tahun lepas..

tahun lepas akhir tahun hari last sebelum tutup akaun baru bley settle sume claim.. kesian ke orang.. tp nok wat guaner.. dok terdaya..

kite gagal mengikut rancangan ke kite gagal untuk merancang ke kite merancang untuk gagal?

peruntukan yang ade betul2 sampai ke pelajor? ke tukor pasu bunga bling bling sekoloh? ke tukor jadi tracksuit pegawai-pegawai di jpn?

mYpRecious said...

*blink blink mate bace jawapan encip eezmo.. lalala.. kagumm..

Mince4AM said...

sbb dia x berani tegur..aku rasa mung patut maintain..jgn wi dia lebih bekeng dari mung..tapi bab blanje air wat baik, sume tu aku sokong..kena.. sbb dia bnyk menguruskan hal-hal kita...kalu dia x mengurus hal-hal kita pun x saloh jugok wat baik ke dia..tapi bekeng, mung kene bekeng dari dia

Nan said...

SEKOLAH ANARKI ...hahahaaa

mohd kazziman said...

kerani = gaban z? spisis baru nih

Cursive said...

gile ahh.. percakapan org2 gomen.. aku dok paham sepatoh haram.. huhu