Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Monday, July 06, 2009

Kalau Tiada Ikan Bilis, Nasi Goreng Kampung Tidak Menjadi

Kuala Terengganu: Polis menahan seorang lelaki kerana cuba merasuah anggotanya RM8 selepas disaman kerana menunggang motosikal tanpa lesen... BH 6/7/09
Alhamdulillah... dah timbul kesedaran di peringkat akar umbi di dalam memerangi gejala rasuah. Yelah, gejala rasuah ni boleh menghancurkan negara. Lihat sahaja negara jiran kita yang kaya dengan hasil bumi, tetapi tidak ke mana.

8 comments:

DIK AN said...

8 hengget je? Mmg patut la kena tahan...

Lionel Azry said...

patut die tangkap kalau m800 tak jadi punya
kih3 :P

AzUraAa said...

RM8?? mana dia nak!! cuba kalau RM800 ke RM8K ke...

Syafinaz said...

RM8 kena tahan,macam mana yang 8 juta lak?hehehehehe

Mince4AM said...

Betul..sume hok atas tu betul..pada ghalibnya lah..tapi ramai jugak yang mmg betul anti rasuah.. Tapi mmgla, manusia ni tidak tertipu daya dengan benda yang sikit, benda yang banyak mmg rambang mata...dosa akhirat kemudian kira.

Cursive said...

Hehehe.. aku adah banyak kali pengalaman dengan polis mintak rasuah. Di antaranye:

1. Mase isteri aku kene tahan sbb ckp henfon dalam kete, aku duk tepi, selambe je dier mintak RM100.00, ayat dier "Alaa dik, kite kire abang adik je laa, abang mintak seratus hinggit je".

2. Adik ipar aku kete dier kene langgar, dier gi report polis, pastu orang yg langgar adik ipar aku tu kene la saman, dier cina, tapi sarjan tu nk setelkan dier ckp "Lu bagi saya seratus, biar saya setelkan" pastu cine tu kedekut "Mintak kulang laa cik.. i ade anak kecik, sekolah lagi" pastu polis tu ckp "Alaa.. anak sekolah pulakkk.. haa.. bagi lime ploh, bak sini!". Time tu dlm opis, ade lima nam orang berpangkat sarjan jugak bilik opis tu, selambe je..

3. Aku kene tahan polis sbb potong que, polis tu asik tanye aku byk2 kali "haa.. camane nk setel ni?" (sambil tgn buat isyarat duit) "Aku cakap, nak buat camane cik, saman je laa" hehehe.. bengang je polis tu ngan aku


Tapi tak semua polis macam tu, ade yg baik jugok..

Sekian, terima kasih

rOhock said...

RM8 nak beli pampers bini pun xlepas,dok tahan guane...

Nan said...

polis bangsat + media bangsat.

dah takde cerita lain nk kluar kt paper..

Cerita polis rasuah dah cukup lagend kat malaysia ni..

kudis kalau asyik kena kopek bila nak baiknya..baik potong terus..