Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Monday, August 23, 2010

It's Not Funny (Anymore)

Kedengaran macam kelakar. Sekali baca ada rasa sikit kelakar. Tapi ia memang tidak kelakar. Semua orang tahu masing-masing ada hak untuk menyatakan pendapat masing-masing. Ramai orang tahu masing-masing berhak untuk tidak bersetuju. Jadi masing-masing boleh express apa yang ada dalam kepala otak mereka. Sama ada setuju atau tidak setuju. Suka atau tidak suka. Terpulang.

Yang pasti semua orang hendakkan dirinya dihormati. Maksudnya, bukanlah dihormati macam YB. Ini lebih kepada saling hormat-menghormati. Aku hormat kau, kau hormat aku. Kau nak aku hormat pendirian, pilihan kau, kau pun (sepatutnya) hormatlah juga pendirian mahu pun pilihan aku. Begitu adat dunia. Lazimnya.

Jadi, sendiri mau ingatlah!



*
rasa macam nak taruk gambar. lama-lama pikir, tak payah la.

3 comments:

Rahimin Idris said...

Aku setuju laa tu cikgu. Apa-apa pun fahaman kita, mencari titik persamaan itu lebih harmoni dari mencari perbezaan yang pasti ada sebenarnya. Dan untuk mencari persamaan tu, hormat menghormatilah salah satu caranya. Kalau kail panjang sejengkal, lautan api jangan diduga. Haa, ada macam YB tak komen aku kali ni? he, he.

lipasliterasi said...

Yie, aku pau gambo pregnancy kit dari blog mu tanpa izin masuk fb untuk menyatakan kegimbiraan yang sama.heheheh

FastRi said...

Min, macam xgampangy haha.

Yie, tahniah, blh tahan laju tu.