Dengan lidah terbakar ku suarakan keresahan

Monday, May 30, 2011

18 dan Kehidupan



Ini lagu glamrock. Aku mula dengar lagu ni masa zaman remaja. Zaman darah tengah panas. Zaman rebel. Musically, lagu ni memang tangkap dan layan. Tapi aku tak paham sangat. English aku tersangatlah teruknya. Ditambah dengan zaman tu hanya layan muzik. Tak kisah sangat pasal mesej yang cuba disampaikan. yang aku tau 18 and life, 18 and life.... tu je.

Cuaca jo'ong a.k.a. mendung pagi ni mendorong aku untuk layan balik lagu ni. Dan terlintas di hati nak tahu apa maksud 18 and life ni. Rupanya lirik lagu ni banyak pengajaran pada aku. Dan aku rasa patut dikongsi. Terutamanya buat adik-adik yang baru habis belajar/sekolah. Yang cuba-cuba mencongak kehidupan mereka, memilih jalan untuk masa depan. Bak kata XPDC, usah disangsi jalan yang bakal engkau lalui. Mungkin ada benarnya di sebalik kesilapan... wooo..

Dan untuk yang tak berapa dapat tangkap liriknya, nah terimalah video berlirik ini. semoga ada iktibar.

No comments: